AI inom kundservice

scroll down arrow

Effektivare processer med AI

AI är en game-changer för kundservice, och skapar helt nya möjligheter att automatisera processer och leverera snabbare lösningar för kunderna. På den här företagsanpassade kursen lär ni er hur AI kan integreras i era kundserviceflöden för att både effektivisera arbetet och skapa mer engagerade, moderna kundinteraktioner. Ni får helt enkelt den kunskap ni behöver för att ta just er kundservice in i AI-eran.

Det här lär ni er på kursen

check mark
Grunderna i AI:s tillämpningar inom kundservice
check mark
Implementera AI-drivna chatbotar och självbetjäningslösningar
check mark
Analysera kunddata i stor skala för att förbättra service och personalisering
check mark
Automatisera repetitiva uppgifter för ökad effektivitet
check mark
Optimera kundinteraktioner med sentimentanalys och AI-verktyg
check mark
Integrera AI i befintliga kundserviceplattformar
check mark
Mät och förbättra AI påverkan på kundupplevelsen
check mark
→ Kursens innehåll och omfattning skräddarsys alltid utifrån era behov

Målgrupp

Kursen riktar sig till kundserviceansvariga, teamledare, digitala strateger och affärsområdesansvariga som vill förstå och implementera AI för att förbättra sina kundserviceprocesser. Perfekt för organisationer som strävar efter att leverera förstklassig kundupplevelse på ett så effektivt sätt som möjligt, genom modern teknik.

Tre fördelar med kursledare.se

Det smidigaste och billigaste sättet att beställa företagsanpassade kurser.

Bättre pris med direktkontakt

Kursledare.se matchar ditt utbildningsbehov direkt med rätt kursledare. Du sparar upp till 50 procent på priset på företagsanpassade kurser, jämfört med om du vänder dig till en traditionell kursarrangör.

Skräddarsytt innehåll

Alla våra kursledare är ledande i sin nisch. De är dessutom specialister på att anpassa och skräddarsy kursinnehållet till varje unik kund. Ni får precis det ni behöver.

Spara värdefull tid

Istället för att leta runt efter den kurs du behöver fyller du bara i vårt formulär – så ser vi till att precis rätt kursledare hör av sig till dig.

Beställ kursen här!

Fyll i formuläret så får du upp till tre prisförslag per mail från kursledare som kan leverera just den kurs du behöver. Inga förpliktelser.
Tack!
Vi hör av oss inom kort per mail.
Kontakta info@kursledare.se vid eventuella frågor tills vidare.

Hälsningar
Kursledare.se
Oops! Något gick visst fel när du fyllde i formuläret. Prova gärna igen.
"Prisförslagen från kursledare.se var 15 000:- billigare jämfört med en kursarrangör vi också kollade med. För precis samma utbildning."
– Johan Svanborg, Lösningsarkitekt, Fortnox
Kontakta oss
info@kursledare.se

Vanliga frågor

Vad händer när jag fyllt i formuläret?

Vi matchar då din förfrågan med vårt nätverk av kursledare. Upp till tre kursledare som kan leverera just denna kurs hör därefter av sig till dig per mail.

Hur snabbt får jag svar?

Vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar.

Vilka kursledare jobbar ni med?

Fler än 60 av Sveriges mest erfarna kursledare inom AI, marknadsföring, kommunikation, IT och ledarskap är anslutna till kursledare.se. Några av dem kan du läsa mer om här.

Varför ska jag använda kursledare.se?

Det är helt enkelt det smidigaste och billigaste sättet att få tag på skräddarsydd utbildning till dig själv, ditt team eller ditt företag. Prova så får du se!

Kursprogram

Kursprogrammet påverkas av era behov och val av kursledare, men typiska moment i kursen AI inom kundservice inkluderar:

Introduktion till AI i kundservice

  • Vad är AI och varför är det relevant för kundservice
  • Exempel på AI-lösningar som förbättrar kundupplevelser
  • Möjligheter och utmaningar med att implementera AI i kundinteraktioner

Automatisering och självbetjäningslösningar

  • Skapa AI-drivna chattbotar för snabb och effektiv kundhantering
  • Implementera självbetjäningsportaler för att möta kundbehov dygnet runt
  • Automatisera repetitiva uppgifter för att frigöra tid för komplexa ärenden

Förbättra kundinteraktioner med AI

  • Analysera kunddata för att skapa personliga och relevanta upplevelser
  • Använd sentimentanalys för att förstå kundernas känslor och behov
  • Stärka komplex ärendehantering med AI-stöd och mänsklig expertis

Etiska och dataskyddsfrågor

  • Säkerställa ansvarsfull användning av AI i kundservice
  • Hantera integritetsfrågor och följa dataskyddsregler
  • Balansen mellan AI och mänsklig interaktion i kundupplevelsen

Implementering och långsiktig strategi

  • Integrera AI i era befintliga processer och verktyg
  • Utveckla en långsiktig plan för AI-baserad kundservice
  • Tips på resurser och verktyg för att fortsätta utvecklas

Kursens längd

Kursens längd kan anpassas efter era behov och önskemål. De vanligaste uppläggen är halvdags- och heldagskurser. För individuell undervisning är fyra undervisningstillfällen á två timmar det mest populära formatet.

Kursens pris

Priset för kursen varierar beroende på omfattning, antal deltagare, val av kursledare och eventuella anpassningar ni önskar i innehållet. Prisexempel exklusive moms om ni använder kursledare.se:

  • Individuell undervisning: Från 990:- per timme
  • Halvdagskurs: Från 15 000:-
  • Heldagskurs: Från 20 000:-

Prova kursledare.se!

Söker du utbildning till ditt företag? Börja alltid hos kursledare.se. Vår tjänst är helt kostnadsfri.

Prova nu